Veilig bestellen

Voor Tinto is veiligheid erg belangrijk en wij behandelen uw gegevens dan ook strikt vertrouwelijk. Met onderstaande richtlijnen kunt u ons helpen om uw persoonlijke gegevens zo goed mogelijk te beveiligen.
  • Geef uw wachtwoord nooit aan iemand anders.
  • Maak bij uw bestelling(en) gebruik van de Secure Socket Layer (SSL).
  • Verspreid geen URL's van pagina's die u bekijkt wanneer u uw profiel heeft geactiveerd.

100% garantie

Tinto biedt u ten alle tijden 100% garantie, zowel op onze compatible cartridges en toners als op onze hervullingen, maar ook op onze t-shirt bedrukkingen, digitalisatiediensten, pasfoto’s en alles wat wij voor u kunnen doen. 
Mocht er onverhoopt toch iets zijn waar u niet tevreden mee bent neem dan direct contact op en wij zullen het zo snel mogelijk oplossen.

Retour

Wij doen er alles aan om uw bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Mocht u toch af willen zien van uw aankoop, kan dat binnen 14 dagen na aankoop. Dit is de zogenaamde afkoelingsperiode. Deze periode gaat in op de dag dat het pakket door of namens u in ontvangst is genomen. Voor retourzending kunt u onze retourprocedure hanteren. 

Wat te doen in de volgende situaties:

U heeft helaas een verkeerd artikel besteld: Ondanks het zoeksysteem op printer type of cartridge nummer, kan het voorkomen dat u onverhoopt een verkeerd artikel heeft besteld. U kunt onze retourprocedure hanteren.

U heeft een verkeerd artikel ontvangen of uw zending is niet compleet: Controleer na ontvangst altijd of uw zending compleet en correct is. Mocht er een verkeerd artikel geleverd zijn of een artikel ontbreken, kunt u dit melden bij de klantenservice. Telefoon 0800-8857467. Wij zorgen er dan voor dat wij onze fout zo spoedig mogelijk herstellen.

U heeft een defect artikel ontvangen: Als u een defect artikel heeft ontvangen, kunt u onze garantieprocedure hanteren.

Retourprocedure

Voor een retourzending kunt u de volgende procedure hanteren:
  • Vraag binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling een retournummer aan.
  • Vul hiervoor het retourformulier compleet in en stuur deze naar klantenservice@tinto.nl
  • De bestelling dient zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het toekennen van het retournummer retour gestuurd te worden.
  • De verpakking van printersupplies is belangrijk. Deze producten dienen daarom onaangebroken, in originele verpakking en onbeschadigd te zijn.
  • Indien een verpakking toch beschadigd is, kan Tinto er voor kiezen het product deels te vergoeden.
  • Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de verpakking.
  • Verpak de retourartikelen in een omdoos om beschadiging tijdens transport tegen te gaan.
  • De retourzending kan ongefrankeerd naar het antwoordnummer op het retourformulier naar ons worden toegestuurd.
  • Op de retourzending dient duidelijk het retournummer vermeld te staan.
  • De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder
Download hier het retourformulier.


Garantieprocedure

Het is vervelend als een artikel niet of niet naar behoren functioneert. Volg altijd de gebruiksaanwijzing op de verpakking en raadpleeg ook de handleiding van uw printer voor eventuele probleemoplossingen.

Als er een artikel direct na ontvangst niet goed functioneert, dient u dit aan ons zo snel mogelijk kenbaar te maken. Neem in dit geval contact op met onze klanterservice voor een probleemoplossing. Mocht het artikel toch defect blijken, zullen wij altijd een oplossing voorstellen. Wij adviseren u ook graag als u een artikel elders heeft aangeschaft.
Kolg de volgende stappen als u een artikel naar ons wilt versturen voor garantie:
  • Vraag binnen de garantietermijn een RMA-nummer aan bij onze klantenservice
  • Stuur het defecte artikel zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na toekenning van het RMA-nummer naar ons op.
  • Verpak het garantieartikel deugdelijk als u het verstuurt.
  • In de garantiezending dient duidelijk een briefje met adresgegevens en telefoonnummer alsmede de omschrijving van het probleem en het RMA-nummer vermeld te staan.
    Voeg ook een kopie van het aankoopbewijs toe.  
  • De consument draagt het risico voor de retourzending, wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder.
Kijk voor de exacte situaties waarin garantie geldt en uitsluitingen hierop, onder artikel Garantie van onze Algemene Voorwaarden. Klik hier voor onze Algemene Voorwaarden.

Adresgegevens retourzendingen:

Tinto BV
Tav afdeling retouren
Antwoordnummer 1091
2011 TV Haarlem

Service

Voor al je vragen

023-5344090

Elke dag bereikbaar tot 17.30 uur.

Of raadpleeg onze klantenservice

Laatste reviews

De voordelen

  • Gratis verzending vanaf € 50,-
  • Voor 16.00 uur besteld, morgen in huis
  • Deskundig winkelpersoneel

Mis nooit acties en aanbiedingen!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Wij delen uw e-mail adres niet aan derden en versturen nooit spam